Hafta sonu Oda tv’de Hürrem Elmasçı’nın köşe yazısını görünce konuyu araştırma ve okuyucuları da bilgilendirme ihtiyacı hissettim. Çünkü yıllarca oyunculuğunun  yanında hayata karşı duruşunu , yaşamını takdir ettiğimiz  Mehmet Aslantuğ ile solcu yönetmenlerle  çalışan, önemli tarihsel yapımlar ortaya koyan Varlık Film nasıl oluyor da bir itibar suikastı malzemesi haline gelebiliyordu açıkçası şaşırdım.

 Mehmet Aslantuğ’un yetiştiği iddia edilen ‘’OKUL’’ olan  Lokman Kondakçı’nın varlık film şirketinde sadece “ülkücüler” vardı tespiti neden doğru değil, bir inceleyelim

Attila İlhan, Tuncer Cücenoğlu ,Refik Erduran, Kandemir Konduk Varlık film ile çalışan diğer isimler. Bu isimlerin sol tandanslı olduğunu hatırlatmama gerek var mı bilmiyorum . Korhan Yurtsever , Yılmaz Güney’in asistanı olan değerli bir yönetmen. Hatta Lokman Kondakçı ile dostluğu bilinen Bilge Olgaç da Yılmaz Güney’in yetiştirdiği kadın yönetmenlerden…

 Çekilen filmlere baktığımızda ise Sebahattin Ali’nin ‘’Gramafon Avrat’ ,Çetin Altan’ın ‘’Bir Avuç Gökyüzü’’ , Oktay Akbal’ın ‘’Yeryüzü Korkusu ‘’ gibi birçok sol ideoloji içeren yapımı gözlemliyoruz.

Yusuf Kurçenli, Sinan Çetin ,Ömer Uğur, Ümit Elçi, Engin Ayça gibi yönetmenler de  Varlık Film’le çalışan diğer değerli isimler.

Yani aslında halis bir niyetle incelendiğinde Mehmet Aslantuğ’un  yetiştiği “OKUL’’ çok sesli ve mozaik bir yapıdan oluşuyor. Tıpkı TÜRKİYE gibi…

Aslında Hürrem Elmasçı yazısında da Mehmet Aslantuğ’un yanında yetiştiği isimler için ‘’ donanım sahibi  entelektüeller’’ diyerek bir tanımlama yapmış. Bence yazıdaki en doğru tanım da bu olmuş.

Ez cümle , Mehmet Aslantuğ siyasete atılmış ve TBMM’de halkın sesini yükseltmeye talip olmuştur. Kendisini bu tip analizlerle itibarsızlaştırmaya çalışmak nafile bir çabadır. Yolu açık olsun dileklerimle…