Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi ressam Melike Yaşa’nın, “Tanrıça Şahmeran” resim sergisine ev sahipliği yapıyor. 8 Ekim tarihine kadar açık kalacak olan serginin açılışı, Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin tarafından gerçekleştirildi.

Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi ressam Melike Yaşa’nın, “Tanrıça Şahmeran” resim sergisine ev sahipliği yapıyor. 8 Ekim tarihine kadar açık kalacak olan serginin açılışı, Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin tarafından gerçekleştirildi.

Ressam Melike Yaşa, Şahmeran’ın; minyatür resim, takı, nakış işleme ve camaltı kullanılarak minimalist yapıtlar ile uzun yıllar yaşatıldığını söyledi. Eserlerinde ise resimsel değerler ve görsel algı üzerinden güçlü karakterler oluşturduğunu dile getiren ressam Yaşa, “İzleyiciye geleneksel kadın bakışını sorgulatıp yeniden deneyimleterek, güçlü kadın algısıyla buluşturup olumlu etkiler teşvik edilmiştir” diye konuştu.

“ANA TANRICA” OLARAK ŞAHMERAN, ŞEHİRLER, KÜLTÜRLER VE KİTLELERİN YAŞAYIŞLARI ÜZERİNDE ETKİLİ BİR VARLIKTIR”

Ezgi Mola, Altın Kelebek Ödül Töreni'nde Mahsa Amini'yi andı, partilere seslendi Ezgi Mola, Altın Kelebek Ödül Töreni'nde Mahsa Amini'yi andı, partilere seslendi

Sergide, “Tanrıça Şahmeran” resimlerini görsel bir diziyle sunan sanatçı, bu kültürü neden tercih edip tuvale yansıttığı şöyle anlatıyor:

“Mitolojinin zamansız ve mekânsız olma özelliğinden dolayı Şahmeran, doğu kültürünün “Ana Tanrıça” imgesi olarak ele alınmıştır. Mitolojik hikâyeler öyle bir etkiye sahiptir ki, simgeleri ve sembolleri aracılığı ile bireylerin duygularını harekete geçirerek, bilinçaltında güçlü etkiler yaratır. Şahmeranın en belirgin özellikleri, yarı insan yarı yılan oluşu, düalist yapısı, ölümsüzlüğü, bilgeliği, koruyuculuğu, iyiliğin ve fedakârlığın sembolü ve şifa dağıtıcılığı ile güçlü kadın kimliğini simgeleyen “Ana Tanrıça” motifidir.  “Ana Tanrıca” olarak Şahmeran, şehirler, kültürler ve kitlelerin yaşayışları üzerinde etkili bir varlıktır. Bu nedenle, Şahmeran figürlerinde güçlü kadın kimliği vurgulanmış, estetik doyum sağlanmıştır.

“ATAERKİL ANADOLU TOPLUMUNDA ÖTEKİLEŞTİRİLEN VE KAMUSAL ALANDAN KOVULAN KADINLAR İÇİN BU ÇALIŞMALAR BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR”

Bilgelik, şifacılık, sonsuz yaşam, gençlik, koruyuculuk ile birlikte kendini yenileyen, ölümün ve yeniden doğumun sırrına sahip, zehri ve panzehri bünyesinde barındıran  ve dara düşeni yardımlayan, tanrıça, güç, inanç gibi güçlü imgelerde vurgulanmıştır. Ataerkil Anadolu toplumunda ötekileştirilen ve kamusal alandan kovulan kadınlar için bu çalışmalar büyük önem taşımaktadır.  Kadına güç vermek, kudret bahşetmek amacıyla,  simgeler ve sembollerle sosyo-kültürel yapıda yaşamı etkileyen “Ana Tanrıca” mitolojik bir rehber olarak resimlerimde yerini almıştır.”